Lyt til artiklen:

CNH-brands indgår partnerskab med MacDon

00:00
Hastighed: ???x
02:46

De to CNH Brands, Case IH og New Holland, har netop udsendt pressemeddelelser, hvor de fortæller om indgåede partnerskaber med canadiske MacDon Industries Ltd.

MacDon er beliggende i Manitoba i Canada og har produceret højtydende tilbehør til høstmaskiner i mere end 70 år.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Partnerskabet med Case IH indebærer, at MacDon skal producere sejlskærebord under begge brand-navne og designet specielt til Case IH Axial Flow-mejetærskere. De nye sejlskærebord vil blive distribueret overalt i verden gennem Case IH's forhandlernet - bortset fra det sydamerikanske. Og de nye sejlskærebord kan ifølge pressemeddelelsen fra Case IH bestilles af kunderne fra foråret 2022.

Case IH's globale topchef Scott Harris, siger i forbindelse med det nye partnerskab, at Case IH og MacDon har en fælles historisk arv og et fælles mål om at gøre høstarbejde lettere og mere effektivt for nordamerikanske landmænd.

- Ved at sammenføre Case IH's markedsledende program af Axial-Flow-mejetærskere og solide forhandlernetværk med MacDons skærebordsekspertise og- produkter, kan vi levere den bedste høstløsning for landmændene, siger Scott Harris.

New Holland

Partnerskabet med New Holland betyder, at New Hollands verdensomspændende forhandlernet - bortset fra det Sydamerikanske - allerede fra sæson 2023 - bliver full line distributør af MacDons program af sejlskærebord, som vil blive markedsført under begge brand-navne.

- Siden New Holland som pioner lancerede to-rotors mejetærskere i 1975, har vores brand altid fokuseret på at opnå den bedste kornkvalitet og mindste afgrødespild, siger Carlo Lambro, som er topchef i New Holland-koncernen.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Han tilføjer, at foreningen af New Hollands verdensledende mejetærskerprogram og forhandlernet i samspil med MacDons verdensledende skærebordsekspertise og -produkter vil frembringe den bedste høstløsning for både forhandlere og landmænd.

De nye sejlskærebord med begge brandnavne vil ifølge Carlo Lambro komplettere New Hollands brede skærebordsprogram.

Produktionen af New Hollands Varifeed og CornMaster skærebord vil fortsætte.

Danske Lars Skjoldager Sørensen, der er global chef for New Hollands høstprogram, siger om det nye partnerskab:

- New Holland og MacDon er veletablerede som førende inden for vores respektive områder af høstprocessen. Ved at føre ekspertisen sammen fra begge brands vil forløse potentialet til en markant forøgelse af vores kunders effektivitet i marken og samtidig reducere deres høstomkostninger.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Han tilføjer at partnerskabet vil skabe en best case scenario for begge brands samt forhandlerne og ikke mindst kunderne.