sonsoreret-indhold

Lyt til artiklen:

Kunden må ikke vente

00:00
Hastighed: ???x
02:11

Der er altid travlt på Grimme Skandinaviens centrallager i Rødkærsbro. Hvert år bliver adskillige tons reservedele transporteret ud herfra til fjernlagrene og kunderne i hele Skandinavien, så kartoffelavlere kan holde deres udstyr i topform.

31 fjernlagre i Skandinavien

Grimme Skandinavien har et fjernlagernetværk med seks lagre i Sverige, 11 i Finland og 14 i Norge. De er alle placeret tæt på landenes kartoffeldistrikter, så reservedelene altid er inden for rækkevidde.

rich-media-1
.

- Hos Grimme Skandinavien har vi beskæftiget os med kartofler i 100 år. Vi kender alle aspekter i at høste og køre med kartoffeloptagere samt vedligehold. Vi har en direkte adgang til kunderne og har en høj grad af specialisering, fortæller Heine Hylleberg, som er salgschef for udlandet og medejer af Grimme Skandinavien.

Grimme Skandinavien har i alt ni specialiserede medarbejdere ansat alene på lageret i Rødkærsbro, der hjælper med at skaffe reservedelene hjem og sende dem ud til kunderne.

Akuttjeneste står altid klar

Med fjernlagre i alle kartoffeldistrikter i Skandinavien, strækker Grimme Skandinavien sig ud over et stort område.Trods dette er serviceniveauet det samme, uanset hvor man bor:

rich-media-2
.

- Er det akut, kan vi altid skaffe en kurer inden for 45 minutter døgnet rundt. De er ligeglade med, om de skal køre til Sønderjylland eller den nordlige polarcirkel. Vi kan også levere reservedele i Oslo natten over og have dem ude på fjernlageret næste dag, fortæller Heine Hylleberg.

Udover at kunne rykke hurtigt og give alle kunder i Skandinavien det samme høje serviceniveau, arbejder Grimme Skandinavien også med at være forudseende:

rich-media-3
.

- Hvis vi til vintereftersynet kan se, at der er en kæde, der efter erfaring kan holde 50 hektar endnu, og der skal høstes 100, så anbefaler vi at købe en ny kæde hjem på forhånd. På den måde er vi forudseende, så vi kan hjælpe kartoffelavleren med at få den bedst tænkelige høst, der er fri for unødvendige ekstra omkostninger, siger Heine Hylleberg.

Se mere på grimme.dk