Lyt til artiklen:

Dansk producent af malkeudstyr opkøbt af internationale BouMatic

00:00
Hastighed: ???x
02:03

Malkeudstyrsproducent BouMatic har opkøbt den danske fulllineproducent af malkeudstyr - Sac Group i Kolding.

BouMatic, en innovativ producent af mejeriudstyr med globalt hovedkvarter i Wisconsin, har annonceret købet af SAC Group. SAC, med hovedsæde i Kolding, Danmark, er en velrenommeret fuldlineproducent af komplette malkesystemer til køer, får og geder, skriver BouMatic i en pressemeddelelse.

Fremover fungerer SAC som et fuldt ejet datterselskab af BouMatic. Dette opkøb demonstrerer BouMatic's fortsatte engagement i at bringe løsninger inden for mælkeprodukter i topklasse til sine kunder over hele verden, skriver virksomheden.

SAC blev grundlagt i 1938 af SA Christensen og familien og producerer både traditionelle og automatiske malkningssystemer.

SAC driver også det hollandsbaseret Hokofarm Group, der lægger yderligere fokus på datadrevet malkning og fodringsteknologi. Dette center vil være en værdifuld tilføjelse til BouMatic.

Afspil igen

Læs mere

Luk annonce

Ud over Hokofarm Group i Holland og hovedkvarter i Danmark administrerer SAC aktiviteter i Rusland og Frankrig.

SAC varemærket og dets produkter vil fortsætte efter overtagelsen, hvor SACs professionelle internationale netværk på næsten 100 forhandlere, primært i Europa og Rusland, stadig vil sælge og servicere SAC-produkter og -anlæg.

Dette betyder, at både BouMatic- og SAC-kunder fortsat kan regne med service, levering og support til begge mærkers produkter. I de kommende år forventer vi, at ​​BouMatic og SAC i fællesskab vil skabe effektiviseringer og optimerede løsninger til glæde for vores kunder såvel som samarbejdspartnere verden over.

Opkøbet af SAC Group er et klart strategisk tiltag for BouMatic, der vil gøre det muligt for den nye konstellation i fællesskab at vokse som en af ​​de få globale komplette leverandører af udstyr til mælkeproducenter.

Fremadrettet overvejer BouMatic Group yderligere opkøb, der vil styrke virksomhedens position, forbedre produktpaletten, og introducere innovative løsninger til malkeindustrien.