Lyt til artiklen:

Oplev ny landbrugsmesse fra pc eller mobil

00:00
Hastighed: ???x
04:30

Abonnementsartikel

CNH's onlinemesse Youniverse, som finder sted fra 9. til 18. april, skal ses som et supplement til traditionelle messer - ikke en erstatning, siger Ville Mansikkamäki, der er vice president for Case IH i Europa.

Fra på fredag den 9. april indgår de tre CNH-brands Steyr, New Holland og Case IH i et nyt, fælles messe-koncept, som varer frem til den 18. april og er åben døgnet rundt i perioden.

Dermed kan interesserede tilgå messen, når de har tid. Og skulle man gå glip af en af de eksterne foredragsholdere, som indgår i programmet og bidrager med forskellige faglige indsigter, kan man gense optagelserne på et senere tidspunkt, når vejret eller tiden tillader det.

Ville Mansikkamäki, der er vice president for Case IH i Europa, fremhæver, at messen er udviklet med fokus på, at publikum skal være i centrum, uanset om det er landmænd, maskinstationer eller forhandlere. Og han er udmærket klar over, at denne periode i foråret er en meget travl periode for mange landmænd.

- Vi overvejede tidspunktet nøje i forhold til landmændenes kalender og spurgte os selv, om de har tid. Og det er derfor, vi ikke holder os til én dag, men at det foregår over flere dage fra den 9. til den 18. april. Det er op til landmændene, hvornår det passer dem at logge på Youniverse, og der vil sandsynligvis være regnfulde dage, hvor landmanden har tid, siger Ville Mansikkamäki i et interview med Maskinbladet.

Afspil igen

Læs mere

Luk annonce

Nyeste produkter

Case IH vil i sin del af messen fokusere på sine sidste nye produkter, traktorerne Quadtrac AFS Connect og Puma CVXDrive sammen med Axial-Flow-mejetærskerne og storballepresseren LB436 HD.

Maskinerne vises ved hjælp af specielle 3D-præsentationer. Andre produkter i Case IH-serien vil også være en del af messen, og brugerne vil kunne udforske virksomhedens søstermærker AgXtend-serien med moderne præcisionsteknologier samt FPT Industrial-drivlinjer.

Nye muligheder

Ville Mansikkamäki mener, at online-messekonceptet giver nogle specifikke fordele sammenlignet med et mere traditionelt webunivers.

- Der er mulighed for interaktion, og vi kan bedre give brugerne indtryk af forskellige tendenser og ny teknologi med videre. I Youniverse giver vi et overordnet billede, men går ikke i detaljer med produktspecifikationer, siger han.

Ville Mansikkamäki tilføjer, at messen kommer til at handle om mange aspekter af moderne landbrug ud over maskinerne, og at Youniverse vil give de besøgende det, han kalder en infotainment-oplevelse - altså både information og en god oplevelse - hvor det også er muligt at interagere med arrangørerne ved at stille spørgsmål i et chatforum.

- Det svarer lidt til det, vi kender fra foredrag med videre på Agritechnica, siger Ville Mansikkamäki.

Og han fremhæver, at netop interaktionen også giver meget retur til Case IH i kraft af de besøgendes spørgsmål og reaktioner.

- Og man kan se video af begivenhederne efterfølgende, fremhæver han.

Store forventninger

Hos CNH er der spænding om, hvordan publikum vil tage imod det nye online-koncept. Men der er store forventninger, selv om arrangementet ikke har været testet på målgruppen.

- Men Youniverse er blevet testet af interne CNH-medarbejdere, som ikke er vant til den slags marketing-ting - og de var positive, siger Ville Mansikkamäki.

Trods de store forventninger til modtagelsen af Youniverse, ser Ville Mansikkamäki ikke for sig, at den slags online-begivenmheder kommer til at afløse mere traditionelle messer.

- De traditionelle messer erstattes ikke af dette koncept, som er et supplement, der ikke fjerner landmænds behov for at prøve og teste vores maskiner. Men alle de traditionelle messer og udstillinger er aflyst, så vi mener, at vi var nødt til at tilbyde kunderne noget andet - men Youniverse erstatter ikke messerne, siger han.

Fastholder lanceringer

Ville Mansikkamäki forventer dog ikke, at der gennemføres store messer i den nærmeste fremtid på grund af covid-situationen i store dele af verden. Og han var således heller ikke overrasket over den nyligt udmeldte udsættelse af Agritechnica, som skulle have fundet sted til november.

- Det er vigtigt, at vi gør alt for at sikre både kunder og ansatte - så udsættelsen var meget ansvarlig, mener han.

- Vi håber, situationen er ovre, og at vi er tilbage og har fået det normale liv igen, når vi når til slutningen af februar 2022. Men sådan en udsættelse ændrer ikke vores lanceringsdatoer. Vi har set, at digitale lanceringer er blevet godt modtaget af kunderne, så vi satser i stedet på onlinepræsentationer af vores planlagte nyhedslanceringer, og måske vil der være behov for små roadshows i et lokalt setup med hensyntagen til Covid-situationen, siger han.