Maskinhandleren fra Roskilde har store forventninger til samarbejdet med Slagelse Maskinforretning, som også vil komme kunderne til gode, lyder det fra Sivertsen.

Efter at den første coronaforskrækkelse havde lagt sig tilbage i foråret 2020 vendte hverdagen hurtigt tilbage hos Sivertsen A/S, og året sluttede af med en række markante ændringer, der skal være med til at ruste maskinhandleren til fremtidens marked.

Maskinforretningen overtog sammen med Øbakke A/S en bornholmsk maskinhandler i december, og fra nytår har Sivertsen A/S indgået samarbejde med Slagelse Maskinforretning om forhandling af New Holland-maskiner. Det skete med baggrund i New Hollands ændrede forhandlerstruktur øst for Storebælt.

- Øget samarbejde betyder større synergieffekter for os, og det giver kunderne en række fordele, siger Sivertsens salgschef Bjarne Obel til Maskinbladet.

Vi matcher kundernes større krav

Strukturudviklingen med færre og større landbrug betyder, at kunderne i dag har andre krav til maskinhandlerne - blandt andet i forhold til service.

Afspil igen

Læs mere

Luk annonce

- Derfor giver det rigtig god mening med øget samarbejde, hvor vi løfter i flok og bruge vores individuelle erfaringer i fællesskab. Det kommer både kunderne og os selv til gode. Kunderne vil opleve, at vi kan tilbyde højere kompetencer, der kan hjælpe med at løse landbrugets til enhver tid aktuelle udfordringer, siger salgschefen.

Det nye samarbejde betyder også, at kunderne får forbedret service fremover.

- For selvom kunden har handlet maskine gennem Slagelse Maskinforretning, så sender vi måske en specialist ud fra serviceteamet hos Sivertsen A/S eller omvendt. Ventetiden bliver kortere og servicen bedre, fastslår han.