Hos Helms TMT-Centret A/S ser man frem til at levere den populære McHale 995 TSR stationærindpakker til sine kunder. Den vil blive leveret med en ny, vandkølet dieselmotor for at opfylde nye udstødningskrav.

Den populære, fuldautomatiske McHale 995 TSR stationærindpakker med radio-fjernbetjening kommer nu på markedet igen, skriver Helms i en pressemeddelelse.

Produktionen af McHale 995 TSR, der er beregnet til indpakning af firkantballer, har ligget stille siden 2018, men bliver genoptaget til 2021-sæsonen.

Maskinen bliver sat i produktion igen, fordi den er populær. Det gælder især blandt landmænd i de nordiske lande og i Nordamerika, som er blevet ved med at efterspørge den.

Radio-fjernbetjening

McHale 995 TSR har trykknap-betjent radio-fjernbetjening, så den kan betjenes fra læssemaskinen.

Afspil igen

Læs mere

Luk annonce

Indpakkerbordet, der drives via en hydraulikmotor, roterer rundt, indtil det indtastede antal lag af plastfilm er pakket omkring ballen. Herefter klippes plastfilmen over, og ballen tippes ned på marken - alt sammen fuldautomatisk.

Mens indpakkeren arbejder med en balle, kan maskinføreren stakke den senest indpakkede balle og hente den næste på marken.

McHale 995 TSR kan indpakke firkantballer i målene 70x80 centimeter, 80x80 centimeter og 80x90 centimeter - alle i længder på til 180 centimeter.

Med nogle få justeringer kan indpakkeren stilles om til indpakning af rundballer med en diameter på op til 180 centimeter.

Imødekomme efterspørgslen

Helms TMT-Centret A/S overtog McHale importen i 2018 og har hele tiden haft efterspørgsler på McHale 995 TSR.

- Vi har ikke kunnet levere McHale 995 TSR firkantindpakkeren, fordi den har været ude af produktion siden 2018, siger Jakob Helms fra Helms TMT-Centret.

- Nu ser vi meget frem til at kunne levere den populære indpakker til den kommende sæson, tilføjer han.

- Vi har købt stort ind af McHale 995 TSR i håb om, at det er nok til, at vi kan imødekomme efterspørgslen. I øvrigt vil vi, for at opfylde de nye udstødningskrav, levere maskinen med en ny, vandkølet dieselmotor, fortæller Jakob Helms.