CNH Industrial har i de senest måneder foretaget en del ændringer i den europæiske organisation for deres fire landbrugsmaskinbrands, og nu hvor dette er ved at være på plads, betyder det også ændringer for nogle af de danskere, der arbejder for CNHi og især Case IH, skriver CNH Industrial og Case IH i en pressemeddelelse.

Organisationsændringer er mange og omfattende, og formålet er at få en bedre samhørighed mellem CNHi's landbrugsbrands og en klarere positionering i markedet. For Case IH betyder det et øget fokus på teknologi og produktivitet i produkterne, der henvender til de professionelle kunder, større landbrug og maskinstationer.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Den nuværende europæiske Vice President for Case IH franskmanden Thierry Panadero skal lede den nye tværbrandede organisation og hans efterfølger hos Case IH annonceres til maj.
Imens sker der, set med danske øjne, andre spændende ting i organisationen.

Peter Friis, som har arbejdet med Case IH i mange år, senest som europæisk Marketing Director siden 2017, bliver ny mand i spidsen for det østrigske traktormærke Steyr, som af CNH er udset til at være koncernens premium traktorbrand. Peter Friis har i sine år i St. Valentin også haft marketingansvaret for STEYR, men i forbindelse
med lanceringen af CNH Industrials nye "Transform 2 win" strategi skal der nu satses mere på Steyer bl.a. på nye markeder, og Peter Friis er udpeget til at føre dette ud i livet.

- Det er en spændende og udfordrende opgave og jeg glæder mig til at kunne tilbyde disse
fantastiske traktorer til kunder i de nordiske lande, udtaler Peter Friis.

Samtidigt med at Peter Friis så at sige rykker ud af Case IH kontoret, rykker en anden dansker ind. Morten Nørtoft Jørgensen har siden 2017 været Marketing Manager for Case IH i Norden og Baltikum, og nu skal Morten overtage nogle af Peter Friis' tidligere arbejdsopgaver med Case IH brandet i en ny position som Business Operations Manager. I praksis betyder det en intern koordinerende rolle for en række mindre teams i St. Valentin, der forsat er rent Case IH brandet, og den tværbrandede organisation. Derudover skal han være "manden med fingeren på pulsen" i forhold til de lokale Case IH teams ude i de forskellige markeder og regioner i Europa.

- Jeg er utrolig beæret over at få sådan en mulighed efter forholdsvis kort tid i organisationen. Det er selvfølgelig utroligt spændende at blive en del af det europæiske team, udtaler Morten Jørgensen.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- I første omgang bliver det dog, grundet den nuværende situation i hele Europa, ikke til den helt store fysiske ændring i hverdagen. Min første arbejdsdag i det nye job, var, som de seneste har
været i det gamle, på hjemmekontoret, konstaterer Morten Jørgensen.

- Når hverdagen (efter Corona) igen melder sig, bliver det med arbejdsplads skiftende imellem St. Valentin og Albertslund, hvor CNHi har til huse i Danmark, samt med en del rejseaktivitet til de øvrige markeder i Europa.

Case IH Business Director for Norden og Baltikum, Markus Ågren, ser positivt på ændringerne i CNHi's europæiske Ag. organisation:

- Vi har haft rigtig god succes med Case IH i Danmark og Sverige i 2019 med historiske markedsandele på hhv. 21 og 10 procent. En stor del af dette er, udover dedikerede forhandlere, det team vi har her i Albertslund, og spredt ud over vores region. Morten har været
en vigtig del af det team. Nu får han en mere central rolle i Europa, og vi får endnu en skandinav i St. Valentin.

Rekrutteringsprocessen for at finde en ny Marketing Manager for Case IH & Steyr i Norden og Baltikum er i gang, og det forventes at få den rigtige person på plads hurtigst muligt.