I 2018 blev det meldt ud, at Semler Agro ville flytte afdelingerne i både Bredebro, Viborg og Mejlby til nye lokationer. Men i kraft af at Semler Agro nu er blevet landsdækkende forhandler, har behovet for de tre værksteder ændret sig. Det betyder, at lokationerne bevares i Bredebro og Viborg, mens afdelingen i Mejlby flyttes cirka fire klometer til en mere moderne og effektiv lokation ved motorvejskrydset i Himmerland.

Der er tale om en lokation i Haverslev, som ligger ud mod den nordjyske motorvej.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Med den nye lokation på plads råder landets John Deere forretning nu over i alt 14 værksteder i Danmark.

- Vi må erkende, at planen for værkstederne ikke forløb så hurtigt som ønsket. Med den helt rigtige geografiske lokation for Himmerland på plads, glæder jeg mig nu over, at vi nu endelig har vores samlede plan på plads. Vi etablerer og fastholder de mindre, men effektive værksteder for at imødekomme forandringerne i branchen, hvor hastighed, effektiv drift og den bedst tænkelige oppetid er afgørende for de nødvendige marginaler hos landmændene, fortæller Morten Buus, adminsterende direktør hos Semler Agro.

- Med værksteder sikrer vi lokal service i de tilfælde, hvor en maskine ikke kan repareres direkte for enden af marken ved hjælp af en kørende servicemontør. Sammen med vores reservedelslagre, hvor vi hele tiden udvider antallet af reservedele for at kunne sikre en pålidelig forsyningssikkerhed, har vi nu efter min overbevisning skabt de bedste forudsætninger for at sikre vores kunder den bedste oppetid.

rich-media-2
Placeringen ved motorvejskrydset ved Haverslev er ret centralt i Himmerland.

Fokus på drift

Med den nye struktur for værkstederne i Danmark sætter Semler Agro derved også et foreløbigt punktum for den strategi, der blev iværksat for godt fire år siden. I perioden er Semler Agro blandt andet blevet national John Deere-forhandler af landbrugsaktiviteter, og der er blevet åbnet afdeling på Lolland-Falster, overtaget 51 procent af Herborg Maskinforretning, åbnet stort center for brugt landbrugsudstyr, og man har nu mere end 80 rullende værksteder på landevejen.

Den kommende tid er der derfor ifølge Morten Buus, fuldt fokus på at bringe organisationen og kunderne tættere sammen gennem digitalisering, bedre processer og tættere samarbejde mellem de i alt 14 afdelinger fordelt over hele landet.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- Vi har brugt de sidste år på at skabe et stærkere fundament for den moderne maskinforretning, vi gerne vil være, og som vi tror på kan give landbruget den bedste samarbejdspartner. Nu retter vi fuldt fokus på vores organisation, på driften og på at blive endnu bedre til at servicere vores kunder, fortæller Morten Buus og fortsætter:

- Og med digitalisering mener vi noget så simpelt, som at give både kunder og medarbejdere værktøjer, der forbedrer både service og tilgængelighed, som lever op til vores mission om at gøre vores kunder effektive og konkurrencedygtige - med de rigtige løsninger.