Krampe var den første tyske producent, der monterede et halvrør på en boogie undervogn tilbage i 1999. Siden dengang har virksomheden opbygget og markedsført tusindvis af HP 20-enheder. Den 20-årige historie fortsættes med yderligere udviklingsarbejde på halfpipe-vognen. Fra 2020 vil der blive tilføjet en række nye tiltag.

ZV 29-trækstangen erstattes af den nye ZV 22-enhed, som giver mulighed for lettere højdejustering og kan monteres med en hydraulisk affjedring for øget fleksibilitet. Desuden styrer en belastningsfølsom bremseventil kaldet ALB-ventil, bremsekraften i henhold til belastningen for optimal og sikker bremsning. Da den belastningsfølsomme bremseventil er integreret i trækstangen, behøver føreren ikke længere at forlade traktoren for at indstille bremsekraften fra tom til lastet. Dette reducerer risikoen for, at føreren glemmer at foretage ændringen, skriver Krampe i en pressemeddelelse.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Chaufføren kommer også til at nyder godt af det nye hydrauliske støtteben med sin store fodplade, som nu betjenes hydraulisk i stedet for manuelt som tidligere.

LED-baglygter er standard funktioner nu. Monteret i en højere position på siderne, hvor de er mindre udsat for mudder. Det samme gælder for nummerpladen, der har flyttet sig fra sin tidligere position under lysene til midten af maskinen for forbedret synlighed og færdselssikkerhed.

Opdateringen dækker også bagklap cylindrene, som ligeledes er blevet flyttet, så de åbner og lukker bagklappen mere effektivt for hurtigere arbejdscyklusser.

I 2020 vil vi også se en ny funktion på den større HP 24-vogn, hvor der er mulighed for en akselafstand på 1,81meter. Fordelene ved den bredere akselafstand er en øget bruttovægt på op til 24 tons og muligheden for at bruge dæk i størrelsen 600/60 R 30,5.