Carlo Lambro, der er global chef for New Holland ser en fremtid, hvor den idelle New Holland-forhandlers omsætning udgøres af 80 procent New Holland-produkter.
- Vi har et globalt brand, men vores motto er: "Tænk globalt, handl lokalt." det betyder, at vi er globale, men at vi også er ret fleksible og tilpasningsdygtige for at tilpasse strategien marked for marked, siger Carlo Lambro.
Han forklarer, at New Holland derfor skræddersyr strategien en lille smule, når det er nødvendigt.
- Selvfølgelig er vores ultimative mål at vores forhandlere i fremtiden primært vil sælge produkter med New Hollands brand, men det vil selvfølgelig kræve flere investeringer i produkterne fra vores side, og vi er klar over, at vi skal kunne tilbyde et fuldt produktprogram også på redskaberne, siger Carlo Lambro.
Bevarer brands
Han er også bevidst om, at der markeder, hvor Kongskilde- og Överum-brandet er virkeligt stærke, og det vil New Holland ikke sætte over styr ved at kvæle navnene.
- Jeg tænker primært på Danmark og de øvrige nordiske lande, hvor de to brands er virkeligt stærke. Og selvfølgelig skubber vi mere og mere på for at få flere forhandlere til at tage disse produkter ind i forretningen, men vi vil tilbyde mærkerne separat på forskellige markeder, siger Carlo Lambro.
- Men for at gøre det helt klart: Der er ingen planer om at afskaffe Kongskildenavnet. Planen er er fortsætte med to separate brands, siger han og nævner, at salget af produkterne i New Holland-farver andrager mellem 30 og 40 procent, som sælges gennem New Holland-forhandlere, mens resten fortsat er Kongskilde-produkter.
- Det, der sælges gennem New Holland-forhandlere er naturligvis enten blå eller gul, afhængig af, om der er tale om det er jordbearbejdningsredskaber eller græsmaskiner, siger Carlo Lambro, og tilføjer, at det også er helt i overensstemmelse med planerne om at ændre Kongskilde-brandet.
- Så vi er helt på sporet i forhold til vores mål, tilføjer han og understreger, at der løbende vil blive introduceret nye produkter i blå-gule farver.
- Og i takt med at vi integrerer flere produkter, vil de blive tilbudt New Holland-forhandlerne, siger han.
Ingen deadline
På Agritechnica 2017 var Carlo Lambro ret konkret og sagde, at forhandlerne ville få to-tre år til at udskifte deres øvrige redskabsmærker.
Men nu, to år senere, er han mindre konkret i sine udmeldinger om, hvornår og hvordan han ser et fuldstændigt skifte til et rent New Holland-redskabsprogram.
Og han afviser, at der er en deadline for forhandlerne.
- I livet er der ingen deadlines, og det handler om, at vi skal sælge mere. Så, nej, der er ingen deadline for forhandlerne. Strategien er fortsat at spille med de to brands, så det betyder, at både Kongskilde og Överum fortsat vil være i CNH's og New Hollands produktlinje, siger han.
Han understreger sit budskab om strategien med flere brands sideløbende ved at pege på CNH standen på Agritechnica, hvor Kongskilde har en stor stand klos op ad New Hollands.
- De er tæt på familien, men som en unik enhed, siger Carlo Lambro.
Men han tøver samtidig ikke med at understrege, at New Hollands strategi er, at New Holland og alle forhandlerne skal være full line.
- Vi er fast besluttede på at være full linere, så vores strategi er, at vores ideelelle forhandler har et fælles forretningsomfang sammen med os, som udgør over 80 procent af forhandlerens forretning. Det vil indebære, at de virkelig har et fuldt og komplet produktprogram, siger Carlo Lambro.
KLIK HER og læs om New Hollands syn på købet af Kongskilde her to år efter overtagelsen.