Lely kom ud af 2018 med en ni procent omsætningsfremgang og endte på 416 millioner euro.

Et væsentligt bidrag til sidste års positive resultater kom fra Europa og Asien, mens lavere mælkepriser bremsede det nordamerikanske marked. Virksomheden startede også forretninger på nye markeder som Grækenland, Ungarn, Taiwan, Uruguay og Argentina og fortsætter med at udforske nye markeder, senest åbning af et nyt kontor i Kina.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Ifølge Lelys administrerende direktør Alexander van der Lely er stigningen i de finansielle resultater et klart bevis for, at salget af virksomhedens græs-maskiner til Agco i 2017 var en god beslutning. Lelys udvikling går nu hundred procent mod udvikling af automatiske robotløsninger til stalden, hvor man hvert år bruger seks procent af omsætningen på udviklingsarbejde. Det nyeste skub på stammen er Orbiter, som er et system til behandling af mælk på gården.

Ifølge Lely er ordrebogen rekordhøj og udsigterne for resten af ??dette år er derfor lovende, melder Lely.