De Vinterfaglige Møder var for alle med interesse for landbrug. Deltagerne kom for at høre de forskellige oplæg, som alle havde fremtiden som det fælles omdrejningspunkt.

På hvert møde var der besøg af en lokal virksomhedsejer, der fortalte om sin virksomhed og overvejelser omkring fremtiden.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Møderne sluttede af med et indblik i de overvejelser, som ligger bag Landbrug og Fødevarers imagekampagne, og ikke mindst resultaterne af kampagnerne. For fremtidens landbrug er afhængige af goodwill hos forbrugere og politikere. Det skriver VKST i en pressemeddelse.

Lokale virksomhedsejere

I løbet af aftnerne blev der holdt oplæg, hvor man kunne blive klogere på, hvordan man handler sine råvarer i fremtiden, hvad Brexit, Trump og Kina kommer til at betyde for ens økonomi og teknologi, samt det gode håndværk i planteavlen.

De lokale virksomhedsejere, der besøgte de Vinterfaglige Møder i løbet af aftenerne, delte ud af sine erfaringer og fremtidsplaner. Det kom der fem forskellige oplæg ud af, der handlede om alt fra apps til arbejdsplanlægning, moderne svineproduktion, turisme og afgræsning til specialprodukter. De forskellige inputs fra lokale virksomhedsejere var noget, som vakte stor begejstring hos de lokale deltagere.

- Jeg er meget glad for, at så mange har vist deres interesse og opbakning til møderne. I VKST har vi mange faglige arrangementer i vores huse i Nykøbing og Sorø, men det er noget helt særligt for os at komme ud i lokalområderne og møde vores kunder, siger Mads Birk Kristoffersen, der er administrerende direktør i VKST.

De Vinterfaglige Møder, som foregik i januar, blev afholdt i Maribo, Næstved, Roskilde, Gørlev og Stege.