Nu er sløret løftet for strukturen i Spanien som sker med etableringen af et fuldt ud ejet datterselskab. Det nye selskab skal sikre en konstant levering af DanBred avlsdyr- og genetikløsninger, herunder serviceydelser til det spanske marked, så vel som skabe en forankret DanBred-profil og identitet.

- Spanien er et vigtigt marked for os. I øjeblikket forsyner DanBred cirka 25 procent af det spanske marked, og vores forventning er, at vores markedsandele vil stige i fremtiden med etableringen af et datterselskab. Vi ser fornuftige udviklingsmuligheder i Spanien, fortæller Thomas Muurmann Henriksen.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Etableringen af et spansk datterselskab er oprettet i samarbejde med den langvarige DanBred-agent og samarbejdspartner Xavi Villarroya, som bliver den administrerende direktør i datterselskabet.

I et marked karakteriseret ved store integratorer, der ikke alene har store forventninger til DanBreds genetiske kerneprodukt, men også serviceydelserne omkring levering af produktet, er en stærk forståelse for, hvordan markedet opererer, nøglen til succes.

- Xavi Villarroya og hans medarbejdere bliver en vigtig del i den nye struktur. Vores spanske kunder er i trygge hænder med et hold af medarbejdere, som kender markedet ind og ud, og vi ser frem til, at Xavi og hans stab officielt bliver indlemmet i DanBred-organisationen, siger Thomas Muurmann Henriksen.

DanBreds forretningsmæssige aktiviteter i Spanien inkluderer avlsdyr, hovedsageligt fra danske avlere og opformeringsbesætninger, samt en portefølje af kunder med deres egen hjemmeavls-aftaler (GenePro), hvilket sker i samarbejde med lokale spanske KS-stationer