New Holland-forhandlerne får to til tre år til at udskifte deres eksisterende redskabsforhandling med New Hollands eget blå-gule redskabsprogram, som bliver indfaset fra foråret 2018.
Oplysningen kom frem på New Hollands pressemøde på Agritechnica, da Maskinbladet spurgte Brand Manager Carlo Lambro, New Holland Agriculture, om tidshorisonten g deadline for indfasningen hos forhandlerne.
Carlo Lambro fastslog, at introduktionen af New Hollands redskabsprogram fra det kommende forår ikke øjeblikkeligt fører til et stop for forhandlernes nuværende redskabsleverandører.
- Der bliver en overgangsperiode på to-tre år, hvorefter der bliver eksklusivitet for New Hollands eget redskabsprogram, sagde Carlo Labro.
Kongskilde overlever
New Holland har i forbindelse med Agritechnica indledt markedsføringen af det tidligere Kongskilde-program i de blå-gule New Holland-farver, og fra flere lande er der stor interesse for New Hollands planer for redskabsprogrammet.
Carlo Lambro fortalte således også, at Kongskilde-brandet ikke lukkes helt ned. Det vil fortsætte på udvalgte markeder. Men der er ikke planer om at gøre produktprogrammet fra Kongskilde globalt.
Konsolidering i Europa
Han fortalte, at hovedparten af Kongskildes produkter afsættes i Europa og en mindre del i Nordamerika og Pacific-området.
Han ser et potentiale for vækst i Kongskildes produkter i Nordamerika, hvor New Holland i forvejen har en stærk position.
Og ellers er der ikke planer om at ekspandere Kongskilde-programmet i andre regioner i verden.
- Vi vil først og fremmest konsolidere programmet i Europa, sagde han.