Abonnementsartikel

Fra den 1. januar 2017 har Grimme Skandinavien og Eikmaskin AS indgået en aftale om et tæt og stærkt samarbejde på det norske marked.

Samarbejdet går ud på at de Eikcentre som har haft rollen som Grimme-specialister i Norge, vil styrke sin indsats og kundesupport til den enkelte kartoffelavler indenfor rådgivning, når det gælder reservedele og teknisk bistand.

- Salget af nye Grimme maskiner vil fortsat ske med Eikmaskin AS i Oslo som importør med salg via dedikerede sælgere hos Eikcentrene, udtaler Ole Jøren Baarlid.

- Det er vigtigt for os at lytte til signaler fra både kunderne og kæden. Den nye aftale vil give os adgang til et større lager af relevante reservedele i Danmark. Reservedelslevering og serviceopfølgning vil hovedsageligt komme direkte fra Grimme Skandinavien til de respektive Eikcentre, noget som helt klar vil give en højere leveringsgrad og mere tilfredse kunder igennem en maksimal service siger Ole Jørgen Baarlid.

Reservedelslagrene vil blive optimerede og udvides hos de udvalgte Eikcentre i tæt samarbejde med det specialiserede Grimme personale som findes på centrallageret hos Grimme Skandinavien i Danmark.

Afspil igen

Læs mere

Luk annonce

- Herfra vil vi hurtigt og enkelt kunne levere de rigtige reservedele ved akutte tilfælde, siger Heine Hylleberg fra Grimme Skandinavien.

- Vi vil hurtigt og enkelt kunne levere de rigtige reservedele direkte til Eikcentrene når det er nødvendigt. Samtidig vil både service- og reservedelspersonalet få oplæring i Danmark og Tyskland, for at udvide deres kompetence i alle de tekniske systemer som er tilgængelige i kartoffeldyrkningen i Norge, siger Heine Hylleberg, salgsansvarlig i Grimme Skandinavien.

- Vort fælles mål er at øge kompetancen, så den enkelte servicetekniker kan være en aktiv sparringspartner for kunden, når det gælder praktisk brug af Grimme-maskinerne.

Den primære opgave for Grimme Skandinavien bliver rådgivning omkring reparation af kartoffelmaskiner i tæt samarbejde med ser-viceteknikere fra det lokale Eikcenter.

Som et led i aftalen har Grimme Skandinavien også ansat Øystein Aas-Hveem som ny servicetekniker og kunderådgiver. Han er ud-dannet agronom fra Tomb Jordbruksskole og har blandt andet arbejdet for Eikcenteret Sarpsborg tidligere. Han er en erfaren og særde-les dygtig servicetekniker med stor indsigt i tekniske problemstillinger.

- Jeg glæder mig tll at tage fat på de nye opgaver sammen med et dedikeret team fra Grimme. Det bliver specielt morsomt, at få muligheden for at fokuseret på Grimme, som jeg har haft en speciel interesse for siden jeg startede hos Eikcenteret i 1998, siger Øystein Aas-Hveem.

Sammen med kollegaer fra Norden og Tyskland skal han udvikle service og rådgivning på Grimme produkterne i Norge.

- Kunderne bliver stadig mere professionelle og maskinerne mere avancerede. Så vi må være klare til at bistå sådan at eventuel nedbrudstid bliver mindst mulig, uanset hvor i landet du holder til.

- Øystein og hans nye kollegaer i Danmark vil som et team hjælpe alle Eikcentrene og kunder fra det nordligste til det sydligste Norge samt alle imellem.

- Vi er stolte af at kunne ønske Øystein velkommen til Team Grimme Skandinavien, og ser frem til et langvarig samarbejde og vi håber, at alle norske kunder tager godt imod dette nye koncept, siger Ole Jørgen Baarlid og Heine Hylleberg samstemmende.