I 2016 kunne Skiold markere en milepæl i selskabets 140 års historie, idet omsætningen rundede 600 millioner kroner, hvilket er en stigning på 18,5 procent i forhold til 2015 og et tilfredsstillende resultat.

- Den positive udvikling i selskabet er et resultat af vores arbejde på at forbedre konkurrenceevnen, tilpasse os til de nye markedsvilkår samt udvikling af salget på nye markeder, fortæller administrerende direktør i Skiold A/S, Samuel Waldorph.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Den positive udvikling i selskabet er et resultat af vores arbejde på at forbedre konkurrenceevnen.

- Samuel Waldorph, dministrerende direktør i Skiold A/S.

- Væksten stammer fra en markedsudviklingsstrategi, hvor vi i 2011 etablerede Skiold i Australien, 2012 i Kina og 2015 i Vietnam med eget selskab. Vi har desuden haft et stigende antal projekter inden for vores tre forretningsområder, hvilket er meget tilfredsstillende. fortæller Samuel Waldorph.

Skiold fortæller, at virksomheden er en international virksomhed med flere datterselskaber i Europa, CIS, Asien og Oceanien, og det kan til tider være et usigtbart vejr at navigere i, når man ikke er herre over en så væsentlig ting som finansielle og politiske forhold samt den øgede konkurrence specielt fra lav indkomstlande. Skiold fortæller, at det essentielt derfor er at udligne markedsfluktuationerne ved at være tilstede i flere geografiske områder, og fokusere på at ruste virksomheden til den stigende konkurrence fra specielt asien.