Blot en uge efter at Steve Francis blev udnævnt til administrerende direktør i Tulip Ltd., er han klar med en ny virksomhedsstruktur, der skal sikre, at Danish Crowns engelske datterselskab bliver i stand til at håndtere den stadig hårdere konkurrence på detailmarkedet, som Tulip Ltd. står over for.

- Jeg vil gøre det, vi gør, mere enkelt. Det er ikke frygteligt svært, for vi har en stærk virksomhed med et fantastisk forhold til vores kunder, så vores udgangspunkt er stærkt. Vi skal blive endnu bedre til at gøre de ting, vi allerede gør godt, og så skal vi stoppe med det, vi gør knap så godt. Vi skal gøre vores forretning mere simpel, og så skal vi op i tempo, siger Steve Francis.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Mere effektive

Den nye struktur betyder, at Tulip Ltd. nu får fire forretningsenheder: Tulip Fresh, der er ansvarlig for slagterierne og det ferske kød, Tulip Value Added, der er ansvarlig for forædlingsdelen samt landmandsafdelingen Tulip Agriculture og Dalehead Foods, der udelukkende producerer, slagter og forædler velfærdsgrise og lam til McDonalds og supermarkedskæden Waitrose.

- Jeg mener, at vi har rigtigt meget at byde på, men vi skal være mere effektive og arbejde sammen som et hold, hvilket gælder både internt og i forhold til vores kunder og leverandører. Hver af de fire divisioner får sin egen ledelse, mål og strategi, men vil fortsat indgå i én samlet organisation, siger Steve Francis.

- Den nye struktur bliver indført for i langt højere grad at gøre det muligt for Tulip Ltd. at fokusere kræfterne på de ovennævnte kategorier og kernekunder og dermed give virksomheden en stærk platform at arbejde ud fra, hedder det i en pressemeddelelse fra Tulip.