Agco har overtaget Valtra-teamet hos Lantmännen Maskin, efter at Agco fra den 1. juli selv har overtaget importen af Valtra i Danmark.

Dermed vil det fortsat være Arne Spejlborg, der står i spidsen for mærket i Danmark. Hans titel bliver National Sales Manager, Valtra, og han bevarer sit team med Jimmi Ravnborg, Ole Schultz og Rasmus Olesen.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- Med samme team i en ny organisation kan vi som importvirksomhed sikre kontinuitet og god support til forhandlerne.

Arne Spejlborg, ansvarlig for Valtras forretning i Danmark

Desuden forbliver Valtras domicil i Danmark fortsat i Fredericia.

Synergi og styrket service

Den nye importstruktur, hvor Agco selv står for Valtra-importen i Danmark, er et led i realiseringen af Agcos overordnede distributuionsstrategi i hele Skandinavien.

- Med vores succesfulde lancering af fjerde generations-traktorer og service samt den nye mærke-fokuserede importstruktur inden for Agco, får Valtra en stor mulighed for at øge forretningsomfanget i Danmark, siger Ville Mansikkamäki, som er salgsdirektør for Valtra i Europa, Afrika og Mellemøsten.

Han tilføjer, at kvaliteten af de moderne Valtra-traktorer passer fantastisk godt til både landbrugs- og entreprenøropgaver i Danmark.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- Og ved at være en del af den samme organisation, som Fendt, Massey Ferguson og Challenger, er der mulighed for at opnå synergi i en del bagvedliggende funktioner og samtidig forbedre kundefokus og styrke serviceniveauet i forhold til kunderne, siger han.

Stor mulighed

- Ændringen i Valtra-importen er en stor mulighed for Valtra-mærket. Med samme team i en ny organisation kan vi som importvirksomhed sikre kontinuitet og god support til forhandlerne, siger Arne Spejlborg.

- Valtra er én stor familie i Danmark og har et godt ry, som er opnået gennem pålidelige, effektive og holdbare traktorer, siger han.

Valtras markedsandel er pr. 3. juli i år 9,4 procent i Danmark for traktorer over 40 hestekræfter, hvilket er 0,9 procentpoint højere end samme tidspunkt sidste år. Det giver mærket en position som Danmarks femtestørste mærke.