Abonnementsartikel

Daka SecAnim har udviklet en app til afhentning af døde dyr i dansk landbrug og dyreerhverv. Målet er nemmere bestilling, bedre kundeservice og samtidigt at værne om sikkerheden.

En ny app fra Daka gør det muligt at bestille afhentning af døde dyr direkte fra smartphonen.

PigUp & Ko, hedder den nye gratis app, som nu er tilgængelig til både iOS og Android. PigUp & Ko appen gør det nemt for de danske landmænd at bestille afhentning af døde dyr, som før blev bestilt telefonisk eller via computer.

Ud over landmænd henvender det nye servicetilbud sig også til andre virksomheder, der har at gøre med dyr, såsom opdræt, dyrehospitaler og stutterier. Med PigUp & Ko kan man bestille afhentning af svin, kvæg, får, geder og heste, og man skal kun oprettes én gang, herefter kan koden gives videre til medarbejdere, som så også kan bestille afhentning.

PigUp & Ko giver desuden overblik over tidligere bestillinger, hvilket muliggør, at dyr som dør på dagen for allerede bestilte afhentninger, hurtigt kan registreres af landmanden, og tages med i samme omgang.

Afspil igen

Læs mere

Luk annonce

Præsenteret på Agromek

Landmændene blev første gang præsenteret for PigUp & Ko appen til Agromek messen i Herning og Nutrifair i Fredericia, men nu er den helt klar til lancering og appen er blevet godt modtaget af de landmænd der kørte test på appen:

- Når man står i stalden og har gang i både det ene og det andet er det altså noget nemmere lige at gribe mobilen og få det overstået, end at skulle ind og tænde computeren. Vi vil også gerne have dyrene hentet hurtigst muligt, så de ikke er til gene, siger landmand Knud Jeppesen fra Jelling.

PigUp & Ko er et håndgribeligt resultat af Daka SecAnims fokus på at udvikle smarte og lettilgængelige serviceløsninger til landmænd.

- De danske landmænd er vores vigtigste kunder i Daka SecAnim, og samarbejdet går helt tilbage til 1930?erne, hvor Daka blev etableret af landmændene selv. Med PigUp & Ko appen bliver vores tilmeldings-service til landmændene forbedret. Vi bestræber os på at gøre vores kundeservice og kundeoplevelser bedre. Vi vil gerne tættere på vore kunder, og det kommer vi blandt andet gennem tiltag som PigUp & Ko appen, siger Dakas Logistics Service Manager, Rikke Klitgaard Friis.