Selvom anden runde af vandområdeplaner er blevet udråbt som en katastrofe for dansk landbrug, er det ikke ligefrem strømmet ind med høringssvar til forslaget, som er i offentlig høring frem til den 23. juni.

Da første runde af vandplanerne var i offentlig høring tilbage i 2013, modtog Naturstyrelsen cirka 6700 høringssvar, men på nuværende tidspunkt har kun omkring 820 sendt høringssvar til anden runde af planerne.

Ud af disse 820 er omkring 600 såkaldte postkort, som opfordrer til bevarelse af Tange Sø. De resterende cirka 220 er ?almindelige? høringssvar fra kommuner, organisationer og borgere, det oplyser Naturstyrelsen til Maskinbladet.

Noget kan dog tyde på, at antallet af høringssvar vil stige, inden fristen er overskredet. Kolding Herreds Landbrugsforening har nemlig opfordret deres medlemmer til at tæppebombe Naturstyrelsen med høringssvar, og derudover har Seges oprettet en skabelon, som kan bruges til udformning af høringssvar.

Der er altså knap en måned til at indsende høringssvar til anden runde af vandplanerne, og svarene skal sendes til Naturstyrelsen.