Abonnementsartikel

Med over 300 procent forøgelse i omsætningen i Danmark er Joskin godt tilfredse med det nye forhandlernet.

Efter Joskin brød med Maskinhandlerens Indkøbsringen (MI) i starten af 2014 har Joskin opbygget sit eget forhandlernet i Danmark som handler direkte med Joskin-fabrikken i Belgien.

- Det er gået over alt forventning og vi har øget omsætningen med over 300 procent i Danmark i 2014 sammenlignet med tidligere, fortæller en stolt Christophe Bultot, eksportchef hos Joskin.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Han nævner dog, at Joskin stadig er på udkig efter en forhandler på Fyn.

- Jeg mangler stadig en forhandler til kunder på Fyn, og jeg leder derfor stadig efter den rette, forklarer Christophe Bultot.

Han fortæller desuden, at der er marked for endnu flere vogne med de karakteristiske gule og grønne farver i Danmark, og derfor kommer Joskin også på Agromek.

Det er dermed første gang nogensinde, at Joskin er alene på Agromek med egen stand med de danske forhandlere.

- Det glæder dog ikke gyllevogne, som Agrometer har med på Agromek, fortæller Christophe Bultot.

Artiklen fortsætter efter annoncen

På Agromek udstiller Joskin tre vogne samt en kreaturvogn.

- To af vognene er tipvogne, hvor af den ene er en tre-akslede Trans-Space vogn på 27 kubikmeter svarende til 26 ton lastevne på tre aksler, fortæller Christophe Bultot.

Hurtig aflæsning

Desuden viser Joskin en Drakkar-vogn, hvor aflæsning sker meget hurtigt med både skubbende forenede og kørende gulv:

- Princippet i aflæsemetoden minder lidt om det vi kender fra turen med en skovl i sneen, fortæller Christophe Bultot og fortsætter:

- Når vi sætter skovlen til jorden og skubber i sne, vil sneen først komprimeres, inden vi kan skubbe med sneen. Det er præcist det samme, der vil ske, hvis vi lavede en decideret afskubber-vogn, hvor forenden af vognen skubber materialet af.

Artiklen fortsætter efter annoncen

På den nye Drakkar-vogn er der derfor et transportgulv i bunden af vognkassen, som sørger for at bevæge lasten i vognen mod bagenden. Forenden af vognen vil samtidigt følge med transportbåndet og skubbe på materialet, samtidigt med at lasten flyttes.

Dette gør, at Joskin kan læsse vores last af på kun et minut, idet lasten flyttes med det samme og ikke først skal komprimeres af forenden og derefter flyttes mod bagenden.