Abonnementsartikel

Fra 2011 til 2013 er væksten steget med 183 procent, oplyser Cow-Welfare.

Det går hurtigt for Cow-Welfare med base i Haderslev.

Fra 2011 til 2012 steg væksten med 49 procent, fra 2012-2013 steg den med 89,2 procent og for 2014 forventes en omsætningsstigning på 33 procent.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Men det er ikke i Danmark, virksomheden oplever vækst. I stedet er det i Tyskland, hvor mejerier har foldere om Cow-Welfare med til landmændene, men også i Frankrig, hvor dyrlæger og arkitekter er veluddannet i Cow-Welfares produkter, oplyser virksomheden i en pressemeddelelse.

Største enkelt land målt på omsætning blev i 2013 New Zealand skarp forfulgt af Tyskland og Tjekkiet.

Som det ser ud nu, bliver det Tyskland eller Frankrig, der løber med den største omsætning i 2014.

- Vi har rigtig mange projekter i gang i både Tyskland og Frankrig - også store projekter, siger Beryll Eckhoff, salgschef for de tysk- og fransktalende lande.

Cow-Welfare´s stifter Tommy Wollesen er stadig CEO og ejer 78 procent af firmaet, men alt direktions arbejde er næsten lagt ud på andre medarbejdere, og Tommy Wollesen beskæftiger sig mest med opbygning af nye markeder, større rådgivningsprojekter, samt produkt udvikling.