Abonnementsartikel

Väderstad har udarbejdet overskuelige tjeklister til både harver og såmaskiner, som viser brugeren hvilke dele, der skal tjekkes efter, når maskinerne klargøres.

Solen skinner, jorden er bekvem, og så sker det, som bare ikke må ske. Såmaskinen havarerer, og reolen med reservedele er tom. En rigtig træls situation, hvor det kan tage timer før en ny reservedel er fremskaffet.

- Det vil vi gerne forbygge, og derfor har vi udarbejdet tjeklister til harver og såmaskinerne Rapid og Spirit. Med tjeklisten i hånden får brugeren, eller hvem der måtte stå for klargøringen af maskinerne, et godt redskab, som sikrer, at alle vitale dele bliver efterset og kontrolleret, forklarer Dorthe Pilkær, salgs- og reservedelssupporter hos Väderstad Danmark.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Husker det hele

Sammen med tjeklisten findes der også et skema, hvor de almindeligste slid- og reservedele til den pågældende maskine er anført.

- Med tjeklisten får kunden et bedre overblik over, hvad der skal kontrolleres på maskinen, og vi håber også på at minimere risikoen for, at man overser en detalje, som kan udvikle sig til et stop i løbet af sæsonen. Med bestillingsskemaet i hånden, er man sikker på at huske det hele, så man undgår at skulle af sted til forhandleren en ekstra gang, siger Dorthe Pilkær. Reservedele til de danske Väderstad -forhandlere leveres direkte fra fabrikken i Sverige. Normalt leveres ordren med lastbil i løbet af en uges tid.

Kan leveres natten over

Men står en forhandler pludselig og mangler en reservedel, kan han bestille den indtil klokken fem om eftermiddagen og have den næste dags morgen. Fragten forår med fly, og derfor koster det også ekstra. Derfor opfordrer Dorte Pilkær både kunder og forhandlere til at anvende tjeklisterne, så man er sikker på at have relevante dele på lager.