Abonnementsartikel

Bridgestone Europe afslørede på Agritechnica, at der fra næste år kommer landbrugsdæk med det velkendte Bridgestone logo på dæksiderne.

Bridgestone, som også ejer Firestone, der har et bredt program af landbrugsdæk, går nu selv ind i markedet for landbrugsdæk. De første Bridgestone landbrugsdæk vises i maj 2014 på Reifen Trade Fair i Essen.

Som begrundelse for at Bridgestone nu vælger en multibrand strategi siger Lothar Schmitt, der er chef for landbrug og offroad dæk i Bridgestone Europe blandt andet:

Artiklen fortsætter efter annoncen

- Bridgestone og Firestone har forskellige styrker og egenskaber, og sammen kan vi tilbyde landmændene den optimale løsning inden for alle segmenter.

Hurtig vækst

Ifølge direktøren kommer Bridgestone i fremtiden til at drive udviklingen af dæk til de største og kraftigste landbrugsmaskiner, mens Firestone skal dække det resterende marked, så overlap i dækstørrelser og modeller undgås.Bridgestone begrunder overgangen til multibrand-strategien med den hurtige vækst i befolkningstallet og dermed øget fokus på produktion af fødevarer.- For at imødekomme det behov skal effektiviteten og produktiviteten i fødevareproduktionen øges. Det kræver udvikling af nye metoder og ikke mindst udvikling af nye landbrugsdæk, der minimerer jordpakningen og øger effektiviteten, samtidig med at forbruget af brændstof reduceres. Med multibrand-strategien er Bridgestone klar til at tage del i den udvikling, siger Lothar Schmitt.