Der bliver ingen stor lastbil, planche-udstillinger og læskende mælkesmags-prøver fra Arla på de fire store danske dyrskuer denne sommer. Arla Danmark har besluttet at dreje uden om både Roskilde Dyrskue og de lignende begivenheder i Odense, Aabenraa og Herning.

Nu kigger mejeriet andre steder hen.

Afspil igen

Læs mere

Luk annonce

- Vi ønsker en mere samlet fortælling om Arla i Danmark, og det skal handle om madglæde og maddannelse for børn og unge. Det er det, vi satser på fremover, siger Jakob Knudsen, der er marketingdirektør i Arla Danmark.

Svært med madglæden

- Vi har skåret de fire dyrskuer fra, fordi vi dels syntes, det var svært at få madglæde og maddannelse ind i forbindelse med dem, og dels er Arlas omdømme især udfordret i de store byer, siger Jakob Knudsen.

- Vi vil hellere i dialog med nogle af dem, der er mere kritiske i forhold til Arla, siger marketingdirektøren. Jakob Knudsen tilføjer, at det både handler om økonomi, men nok så meget om at rette fokus et andet sted hen.

- I 2012 havde vi rigtigt mange succesfulde events, men når vi lagde dem sammen, kunne vi se, at de fortalte forskellige historier om Arla, siger Jakob Knudsen.

Nye initiativer

Han tilføjer, at Arla i hvert fald holder dyrskuefri i 2013 og 2014. I stedet vil Arla udvikle en madlejrskole, deltage i en madfest i Kongens Have, være med ved en madfestival i Aarhus samt fortsætte deltagelsen i Økodag og med besøgsgårde og besøgsmejerier.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- Det er altid svært at sige farvel til noget, der isoleret set har været gode aktiviteter. Det gør altid ondt at træffe valg og fravalg, men vi er nødt til at se på, hvor vi vil sætte ind, siger Jakob Knudsen.