Abonnementsartikel

Direktøren for Naturmælk håber, at forbruget af økologiske mælkeprodukter stiger, når finanskrisen er forbi.

Det sønderjyske øko-mejeri Naturmælk har også kunnet mærke, at danskerne køber mindre økologisk mælk.

Det har kunnet ses på det seneste årsregnskab, hvor omsaætningen faldt. Det er prisforskellen mellem billigmælk og økologisk mælk, der gør øko-mælken til taber.

Artiklen fortsætter efter annoncen

For krisen rimer på prisen.

Bedre fødevarer

- Når krisen slipper sit tag, og der ikke står "krise" på avisen hver dag, så bliver der også lidt mere fokus på, at vi er velvillige til at give en lidt bedre pris for de fødevarer, vi køber. Sådan at vi også får nogle bedre varer, for det hænger jo fuldstændig sammen med den pris, vi giver, siger Leif Friis Jørgensen, direktør for Naturmælk, til DR Syd.