Abonnementsartikel

En ny undersøgelse viser, at unge mellem 15-34 år spiser 20 procent mere bacon end gennemsnitsdanskeren. Og det tal vækker glæde hos den danske storproducent Tulip.

Tulip glæder sig over tallene i den nye undersøgelse, der er foretaget af Coop Analyse. For selvom bacon generelt har et dårligt image blandt danskerne, hitter den lidt usunde spise tilsyneladende bladt de unge forbrugere. Det skriver FoodCulture.

- Det er glædeligt, at de unge har fået øjnene op for bacon, og de mange muligheder, der er for at bruge det i den daglige madlavning, siger Rune Jungberg Pedersen, kommunikationschef i Tulip til de positive tal.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Han fortæller desuden, at salget af bacon generelt er stigende i både Danmark og Europa, både blandt unge og gamle. 

Lars Aarup, der til dagligt beskæftiger sig med danskernes madvaner hos Coop uddyber, at de unge bruger kødet på en ny måde i madlavningen. Her er bacon i højere grad et krydderi, der kan binde en hel ret sammen.