Abonnementsartikel

Arla vil benytte Cultura-navnet som en paraply for alle de mejeriprodukter, der er beriget med eksempelvis vitaminer eller proteiner. Ny mælk er på vej.

Yoghurtmærket Arla Cultura bliver fremover det samlende brand for hovedparten af Arlas produkter der er tilsat for eksempel vitaminer, mineraler eller næringsstoffer.

Det sker med henblik på at gøre det lettere for forbrugerne at identificere netop disse fødevarer i Arlas sortiment.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Nye typer minimælk

Hidtil har Cultura været en serie yoghurt, der er tilsat en særlig bakterie, men fremover omfatter Arla Cultura også to berigede mælkevarianter, nemlig den eksisterende minimælk med ekstra D-vitamin og en ny minimælk med højt indhold af protein.

- Vi ved, at nogle forbrugere målrettet søger efter funktionelle produkter, mens andre forbrugere målrettet forsøger at undgå dem. Ved at samle disse produkter under Arla Cultura vil vi gerne gøre det nemmere for forbrugerne at identificere dem og skelne dem fra vores traditionelle mejeriprodukter, siger Jakob Knudsen, der er marketingdirektør i Arla Danmark.

Ændrede opskrifter

I forbindelse med relanceringen af Cultura-mærket har nogle af de eksisterende yoghurter også fået nye opskrifter, så nogle varianter nu har flere kostfibre, mens andre har mindre sukker eller et højere indhold af fedt. Desuden har en version nu fået ekstra vitaminer.