Hvordan kan man kalde en traktor på omkring 250 hestekræfter for en stor nyhed, vil nogen måske spørge. Og det er da heller ikke på effekten, at mellemklassetraktoren John Deere 6210R adskiller sig fra sine konkurrenter.

Den store nyhed er transmissionen, hvor John Deere har hentet inspiration i bilindustrien og udviklet en ny type transmission, der hverken er en powershift-transmission eller en trinløs transmission. I bilindustrien kaldes transmissionen for en dobbeltkoblingsgearkasse, og det er først og fremmest VW og de øvrige mærker i Volkswagen koncernen samt Mercedes-Benz, der anvender transmissionen.

Få adgang til hele artiklen

Prøv første måned for kun 1 kr. og få ubegrænset adgang til alt indhold på Maskinbladet.dk*
Få adgang nu
Allerede abonnent?
* Efter første måned fortsætter abonnementet automatisk til normalpris - 179 kr. pr. md inkl. moms.
Opsig når du vil til udgangen af indeværende abonnementsperiode.
Tilbuddet gælder kun, hvis du ikke tidligere har abonneret på Maskinbladet.dk.