Abonnementsartikel

63 procent af de amerikanske forbrugere er frustrerede over, at de ikke kan skelne mellem, hvad der er sund og hvad der er usunde fødevarer

Amerikanske forbrugere er i den grad i vildrede over, hvad der er sunde madvaner, og hvad der ikke er det.

En undersøgelse viser, at forbrugernes viden om fødevarer er faldet siden 1990, så et flertal står famlende over for, hvilke fødevarer, der er sunde og nærende, skriver Meatnews.com.

Artiklen fortsætter efter annoncen

63 procent af forbrugerne i undersøgelsen var direkte frustrerede over, at de hele tiden bliver fortalt, hvad de ikke må spise og savner oplysninger om, hvad de bør spise.

- At købe ind i et supermarked med mere end 30.000 varer på hylderne kan være en temmelig stor udfordring, siger Jackie Newgent, der er diætist og kok til Meatnews.com.

Hun arbejder for slankeorganisationen The American Dietetic Association sammen med virksomheden CaonAgra Food om at skabe større bevidsthed om sunde fødevarer.

Samarbejdet er mundet ud i et projekt, der går ud på at lave sunde madløsninger til forbrugerne under navnet Supermarket Shopping Solutions. Dette mærke skal gøre det lettere for fortravlede forbrugere at finde de mest hensigtsmæssige fødevarer i supermarkederne.