Abonnementsartikel

Irmas administrerende direktør mener, at manglende udvikling af nye økologiske produkter er skyld i svigtende salg

Manglende udvikling af nye økologiske produkter er en af årsagerne til, at det står sløvt til med afsætningen af økologiske varer. Det mener Irmas administrerende direktør, Alfred Josefsen, som mandag 4. august introducerede et nyt økologisk produkt - en fedtfattig, økologisk mælk udviklet af Thise Mejeri. Det skriver Politiken.

- Det nytter ikke, at man som økolog går rundt med korslagte arme og klager over, at forbrugerne ikke vil købe noget. Det handler om at udvikle nye produkter og om salgs- og markedsføring, siger Alfred Josefsen.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Alfred Jacobsen mener, at de store producenter af fødevarer ofte er for fokuserede på volumen og derfor ender med et produkt, der har en middelmådig smag.

- Selv om man er stor, kan man godt udvikle produkter, der er målrettet mindre grupper, siger Alfred Josefsen.

Hos Arla Foods afviser informationschef Astrid Gade Nielsen dog Alfred Josefsens udmeldinger om manglende udvikling af økologiske produkter.

Hun oplyser til Politiken, at mejerigiganten i slutningen af august måned vil introducere en række nye økologiske produkter.