Abonnementsartikel

Lamborghini har øget sin markedsandel på traktorer i Polen fra 9,7 til 29,5 procent over et år

Polske landmænd har en vis forkærlighed for Lamborghini. Ikke bil-modellerne, men traktor-udgaven.

Det italienske traktormærke, der er en del af Same Deutz-Fahr Group, har øget sit salg fra 212 enheder i maj 2003 til 727 enheder i samme periode i 2004. Det svarer til en markedsstigning fra 9,7 procent til 29,5 procent, hvilket gør Lamborghini til det mest solgte mærke i Polen.

Artiklen fortsætter efter annoncen

De bedst sælgende traktorer er modeller med 90-130 hestekræfter.

Same Deutz-Fahr Group har en fabrik nær byen Lublin, som beskæftiger 300 ansatte. Fabriksbygningerne dækker et areal på 139.880 kvadratmeter, og i 2003 blev der fra fabrikken produceret 2.800 traktorer.