Abonnementsartikel

Arla Foods har indgået en ny sponsoraftale med DBU om det danske herrelandshold i fodbold

Arla Foods og DBU har indgået en sponsoraftale om det danske fodboldlandshold. Sponsoraftalen indebærer, at sponsoratet deles mellem Arla Foods og energiselskabet DONG.Aftalen er fire-årig og løber frem til 31. juli 2008.

Anne With Damgaard, Arla Foods’ marketingdirektør for det danske marked, ser frem til samarbejdet med DBU og DONG.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- Vi har i flere end 17 år haft et godt samarbejde med DBU og landsholdet omkring mejeriprodukter, og det er vi glade for at kunne fortsætte. Med DONG som ny partner, kan det oven i købet være med til at skabe fornyelse, siger Anne With Damgaard.

- Fodboldlandsholdet er ubetinget det landshold, der samler den største interesse og har den bredeste opbakning i den danske befolkning uanset alder og køn. Og sponsoratet har gennem årene været et godt og stærkt markedsføringsredskab på det danske marked.

Arla og DONG bidrager hver med syv millioner kroner årligt i den fire-årige aftale.

- Vi har ønsket at fortsætte som sponsor for herrelandsholdet, men samtidig vil vi udvikle nye aktiviteter med særlig fokus på børn og unge. Vi vil i endnu højere grad koble mælk, sundhed og sport sammen, siger Anne With Damgaard.

- Det kunne for eksempel ske ved at udvide aktiviteterne omkring sommerens fodboldskoler, som over 25.000 børn deltager i hvert år.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Arla Foods overtog sponsoratet fra Mejeriforeningen i 1998.