Abonnementsartikel

Siden foråret har flere hundrede mennesker været involveret i image-arbejdet ”Det nye Arla Danmark”.

Resultaterne er ved at blive samlet og bliver beskrevet i en avis, der udkommer i løbet af november.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Arla Foods" image fik et knæk, da selskabet i løbet af efteråret 2003 blev kritiseret bredt i de danske medier. Derfor igangsatte Arla Foods i foråret 2004 et arbejde, der skal forbedre selskabets image hos kunder og forbrugere. Koncerndirektør Peder Tuborgh har stået i spidsen for dette arbejde.

- Siden foråret har flere hundrede mennesker været involveret i processen, og vi er nået frem til nogle resultater. Vi arbejder nu videre i to spor. Dels med den eksterne kommunikation til forbrugerne dels med at formidle et nyt værdisæt internt i Arla Foods, fortæller han.

Som led i den interne formidling kommer der i løbet af november en avis på gaden, som grundigt beskriver processen og resultaterne af de mange workshops, der har været afholdt. Avisen vil også beskrive, hvad der skal ske fremover.

- Vi har formuleret et nyt værdisæt, som vi skal have virkeliggjort internt i Arla Foods. Overskriften for dette værdisæt er 5Tid til omtanke, siger Peder Tuborgh.

I forbindelse med den interne formidling er Benny Eriksen blevet udnævnt til projektchef for ”Det nye Arla Danmark”.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Hans nuværende sponsorchefrolle overgår til Mælkegruppen i marketingafdelingen under ledelse af Karsten Jeppesen