Abonnementsartikel

En række nye produkter har sat sit stærke præg på regnskabet fra Bayer CropScience – og i de kommende år skal der satses på at tjene endnu mere i underdivisionen af det tyske firma med globale aktiviteter.

I 2004 øgede Bayer Crop Science således sin indtjening med ikke mindre end 44 procent til 492 millioner euro (ca. 330 mio. kr.) før finansiering og skat.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Salget nåede op på 5,95 milliarder euro (ca. 44 mia. kr.), og selskabet mener, at det er globalt markedsledende inden for sit område.

- Vi har planer om at øge vores indtjening yderligere i både indeværende år og i 2006, sagde Friedrich Berschauer, øverste chef i Bayer CropScience på en pressekonference i Monheim, Tyskland, 12. maj 2005.

Gennem de seneste tre år har koncernen udviklet sine produkter og lanceret nye samtidig med, at der er sket rationaliseringer og tilpasninger efter dannelsen i 2002.

I alt er der i den treårige periode introduceret syv nye produkter, og disse produkter skal i 2006 sammen med andre nye produkter nå op på et samlet salg til en værdi af 7,5 milliarder kroner.

I 2005 er det planen at introducere to nye aktivstoffer og fem andre produkter.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Hertil kommer 10 produkter, som længe har været under udvikling og som forventes introduceret i perioden fra 2006 til 2011.

Baggrunden for de mange nye produkter er store investeringer i forskning og udvikling. Selv hævder Bayer, at man har det største budget i branchen inden for disse områder.