Abonnementsartikel
Det gode image opnås ved at bombardere pressen med de "gode" historier, og ved at branchen også handler, som den siger
Den nye kommunikationschef hos Danish Crown, Anne Willemoes, var sidste punkt på dagsordenen ved årsmødet hos Svinerådgivning Vest i år.
På en meget underholdende og tilpas provokerede måde delagtiggjorde hun forsamlingen i de tanker, hun har gjort sig om landbrugets image.
På den første slide i hendes power-point-show stod der: "Ingen kommentar", og med de grin det afstedkom i forsamlingen, var der vist ingen af deltagerne, der var i tvivl om, hvad hun henviste til.
Programmet om Poldanor havde lige været vist på tv, og her var netop gengivelser fra en masse telefoninterview med bestyrelsesmedlemmer, aktionærer og rådgivere fra Poldanor med udtalelsen "Ingen kommentar" klippet sammen.
Ifølge Anne Willemoes kan denne tidligere meget anvendte taktik overfor pressen ikke længere bruges, idet "Ingen kommentar" udtalelsen nu i vid udstrækning anvendes til at mistænkeliggøre den, der ingen kommentar har.
Hun forsøger selv at få "Ingen kommentar"-udtalelsen udryddet i sin egen organisation, fordi den gør mere skade end gavn.
Læs mere i det nye Hyologisk, der udkommer i dag 2. juni 2006.
Bestil abonnement på www.hyologisk.dk.