På Østergaard, der ligger ved Feldborg nord for Herning, kom det som et chok, da besætningens inseminør for nogle år siden pludselig meddelte, at besætningen var smittet med salmonella og derfor kom i niveau 2. Det betød, at inseminøren fremover besøgte gården som den sidste på sin rute.
- Jeg ved ikke, hvor det gik galt med kommunikationen oppe fra, for vi burde selvfølgelig være blevet advaret om det høje salmonellaniveau fra en mere officiel kanal. På daværende tidspunkt drev vi også kviehotel, og risikoen for at sende drægtige kvier hjem fra pasning og smitte andre besætninger var meget stor, siger Søren Troelsen, der er driftsleder på Østergaard.

