Der er sket en stigning i antallet af afhentede søer fra DAKA de seneste år. I 2019 var dødeligheden på landsplan 14 procent. Det er for højt og derfor har Seges startet kampagne SoLiv 2.0, som skal bringe antallet af aflivede eller selvdøde søer ned. Kampagnen fokuserer på gode råd, fagligt materiale og erfaringsdeling.

- Vores fokus i kampagnen er, at du som producenten har den viden og de redskaber, der skal til, for at sikre velfærden i farestalden og drægtighedsstalden og dermed få en længere levetid for dine søer. Det er ikke kun til gavn for velfærden, men også den enkelte bedrifts dækningsbidrag og branchens samlede omdømme, udtaler Tina Birk Jensen, specialkonsulent i Seges Svineproduktion og projektleder på kampagnen SoLiv 2.0, på svineproduktion.dk.

Få adgang til hele artiklen

Prøv første måned for kun 1 kr. og få ubegrænset adgang til alt indhold på Maskinbladet.dk*
Få adgang nu
Allerede abonnent?
* Efter første måned fortsætter abonnementet automatisk til normalpris - 179 kr. pr. md inkl. moms.
Opsig når du vil til udgangen af indeværende abonnementsperiode.
Tilbuddet gælder kun, hvis du ikke tidligere har abonneret på Maskinbladet.dk.