Dyrevelfærd er et emne, der optager stadig flere danske forbrugere. De nyeste tal fra Coop Analyse viser, at andelen af kunder, som mener, der er mere fokus på dyrevelfærd er steget fra 59 procent til 78 procent. I en analyse fra YouGov svarer 63 procent, at de foretrækker kød fra dyr, der har haft et godt liv.

Spørgsmålet er så, hvad der egentlig definerer et godt griseliv? Coop indførte i 2016 mærkningen Dyrevelfærdshjertet, som tildeles produkter fra dyr, som har haft det ekstra godt. For eksempel mere plads end det, som loven kræver

Få adgang til hele artiklen

Prøv første måned for kun 1 kr. og få ubegrænset adgang til alt indhold på Maskinbladet.dk*
Få adgang nu
Allerede abonnent?
* Efter første måned fortsætter abonnementet automatisk til normalpris - 179 kr. pr. md inkl. moms.
Opsig når du vil til udgangen af indeværende abonnementsperiode.
Tilbuddet gælder kun, hvis du ikke tidligere har abonneret på Maskinbladet.dk.