Min medarbejder har personlige problemer - skal jeg blande mig?

Det er en ledelsesopgave at kommunikere tydelig og klart til dine medarbejdere. Nogle gange er du sikkert i tvivl om, hvad du skal blande dig i. For hvornår er et problem så privat, at du ikke skal blande dig? Det kunne være en medarbejder, der gennem længere tid møder træt op på arbejde.

Det kan ikke undgås, at samtalen til tider bliver personlig eller endda kommer helt ind i den private sfære.

Hvis medarbejderen vælger at lukke dig ind i sin privatsfære, er det vigtigt, at du er tydelig og viser, at du som leder gerne vil hjælpe

Martin Krusborg Jakobsen, ledelsesrådgiver

Som leder bevæger du dig i spændingsfeltet mellem menneskelig trivsel og resultater i virksomheden. Min påstand er, med trivsel kommer resultater. Det virker desværre ikke altid den modsatte vej. Gode resultater er ikke garanti for trivsel. Du bør som leder have lige meget fokus på medarbejdernes trivsel, som på virksomhedens resultater.

[...]

Få fuld adgang med det samme

Opret dit abonnement her

Allerede abonnent? Log ind