Websitet anvender cookies og lokal lagring bl.a. for at huske dine indstillinger og til statistik.
Ved at bruge sitet accepterer du dette.   Læs mere

OK

New Holland vil forbedre driftssikkerhed i høsten

Af dals - 12. jul. 2019 KL. 13:19

Med to lokale stødlagre vil New Holland øge tilgængeligheden af vitale reservedele under høsten.

Med oprettelsen af to lokale lagre hos henholdsvis J. Hundahl i Thisted og Johannes Mertz i Maribo er New Holland-kunder i Danmark godt klædt på til høsten.

Udover at alle New Holland-forhandlere er velforberedte til høsten med lagre klar til at støtte kunderne, vil de to forhandlere fungere som ekstra stødlagre af kritiske dele til høsten 2019.

- New Holland har med dette tiltag sikret yderligere driftssikkerhed for flåden af New Holland mejetærskere - nye som ældre - fordi reservedelene rykket et led tættere på slutbrugeren i Danmark, mener Tonny Grønne, høstspecialist New Holland.

Grundig analyse

- Vi har kigget på flere parametre i forbindelsen med udvælgelsen af kritiske dele til vores stødlagre. Vi har blandt andet analyseret, hvad der historisk har været efterspurgt rundt om i landet, samt hvilke dele der er vanskelige at transportere i forhold til størrelse og vægt samt transportrestriktioner i Europa. Det er blandt andet drivaksler og indføringssnegle, der er lagt op på de lokale stødlagre, siger Michael Dahl, der er ansvarlig for New Holland reservedele.

- I tillæg hertil arbejder vi tæt sammen med alle vores forhandlere for at sikre, at den lokale maskinbestand er dækket ind med dele, der er kritiske i forhold til drift under høst. Det er alt fra kæder, remme, knivbjælker til hydraulikdele med videre, der er afgørende for, at vores kunder kan køre videre i marken hurtigst muligt, hvis der skulle ske et nedbrud.

Tyske restriktioner

Danske New Holland-maskiner, vil derfor kunne spare 6-8 timers nedetid i hverdagene, samt i weekenden, hvor dele kan leveres fra stødlagrene uden hensyntagen til transportrestriktionerne i Tyskland, hvorfra dele til det danske marked normalt leveres, siger Michael Dahl.

I tillæg hertil tilbyder New Holland også en særlig løsning omkring særtransporter af dele, der skal hentes hjem fra en af de mange lokationer i Europa.

- Vi kan tilbyde vores kunder en dedikeret transportløsning på dele, der skal hentes hjem fra en af vores lokationer i Europa. Eksempelvis kan vi inden for 12 timer sørge for, at en kunde i det nordligste Vendsyssel kan få en reservedel leveret på en særtransport fra Tyskland - med en fast pris på denne service. Vi kan arrangere særtransporter fra alle vores lokationer, hvis det skulle være nødvendigt, siger Michael Dahl.

Opdaterede kurser

Ifølge New Holland er både forhandlerne og den tekniske support helt klar til at supportere kunderne i høsten.

- Vi har haft opdateringskurser for New Hollands teknikere, så ingen af vores kunders nedbrud bør kunne komme bag på os, og bemandingen på hovedkontoret og i forhandlernettet er på plads, så vi hurtigt kan få vores kunder ud at køre igen i høsten, fortæller Michael Dahl.

Få nyhederne først!Nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og vær på forkant med dagens landbrug.

 

Læs maskinbladet på

Læs maskinbladet på desktop

Desktop

Læs maskinbladet på tablet og smartphone

Tablet & smartphone

Læs maskinbladet på nyhedsbrev

Nyhedsbrev

Læs maskinbladet på print og iPaper

Print og iPaper

reklame