Websitet anvender cookies og lokal lagring bl.a. for at huske dine indstillinger og til statistik.
Ved at bruge sitet accepterer du dette.   Læs mere

OK

Bogballe viser flot overskud på 46 millioner

Af Marianne Nørmark - 11. jan. 2019 KL. 15:00

Med en bundlinje på godt 46 millioner kroner kom Bogballe A/S ud af både regnskabsår og international tørkeperiode med det bedste resultat i virksomhedens 85 årig levetid.

Administrerende direktør Nils Jørgen Laursen sammenligner Bogballe med sprinteren Usain Bolt.

- Vi er fokuseret og diciplineret, som Usain Bolt. Vi gør det, vi er bedst til, siger Nils Jørn Laursen.

Bogballe A/S i Bøgballe har de sidste 85 år produceret gødningssprejdere.

Virksomheden er grundlagt af Nils Jørn Laursens bedstefar tilbage i 1934. I august 2017 blev dele af Bogballe opkøbt af kapitalfonden Erhvervsinvest. Nils Jørn Laursen er dog stadig den næststørste aktionær i virksomheden.

Ændringen fra familieejet virksomhed til aktieselskab betyder også åbenhed om regnskaberne.

- Vi har det bedst med at flyve under radaren og ikke blive alt for selvpromoverende. Vi ved, at vi er det bedste på vores felt, og har ingen behov for at markere os yderligere i offentligheden. Vores succes skyldes, at vi har de helt rigtige produkter, som er eftertragtet og efterspurgt i landbruget, siger Nils Jørn Laursen.

Bogballe A/S har i alle årene koncentreret sig om at udvikle og producerer gødningssprejdere til landbruget.

- Lige som et topatlet, har vi ingen berettigelse på markedet, hvis vi ikke er de bedste til opgaven. Vi er en nicheproducent i en nichemarked, som landbruget jo er, siger den administrerende direktør.

Bogballe A/S beskæftiger 60 medarbejdere på virksomheden i Bøgballe mellem Uldum og Vejle.

Få nyhederne først!Nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og vær på forkant med dagens landbrug.

 

Læs maskinbladet på

Læs maskinbladet på desktop

Desktop

Læs maskinbladet på tablet og smartphone

Tablet & smartphone

Læs maskinbladet på nyhedsbrev

Nyhedsbrev

Læs maskinbladet på print og iPaper

Print og iPaper

reklame