Websitet anvender cookies og lokal lagring bl.a. for at huske dine indstillinger og til statistik.
Ved at bruge sitet accepterer du dette.   Læs mere

OK

Acontopris er uændret

Af SSV - 25. okt. 2018 KL. 14:45

Arlas acontopris for både konventionel og økologisk mælk forbliver uændret i november 2018.

Arlas acontopris for både konventionel og økologisk mælk forbliver uændret i november 2018. Nedjusteringen af prisen til de økologiske landmænd, som har besluttet at benytte sig af EU-garanterede undtagelser for brug af ikke-økologisk foder, vil fortsat være 3?c/kg.

Dermed er Arlas acontopris for konventionel mælk, baseret på non-GM foder, og for dem der har indberettet data til Arlagården Plus, 269,2 øre/kg.

Arlas acontopris for økologisk mælk, for dem der har indberettet data til Arlagården Plus, er 326,2 øre/kg.

Det skriver Arla i en pressmeddelelse.

På trods af at mælkevolumenen er øget i den seneste tid, er der stadig indikationer på at der vil være en negativ udvikling i mængderne i starten af 2019. Imidlertid er de globale prognoser stabile med vækst i mængderne udenfor Europa. Denne udsigt til et mere balanceret marked har den seneste måned resulteret i en markant reduktion i smør- og flødepriserne, selvom priserne ser ud til at blive mere stabile på dette nye niveau i det mindste i den nærmeste fremtid. SMP/WMP priser har været relativt stabile, dog med en mindre reduktion. Ostemarkedet forbliver meget roligt med en begrænset køberaktivitet, hvilket forårsager nogen prisreduktion for at øge efterspørgslen.

Det økologiske marked er i øjeblikket, ligesom konventionel mælk, stabilt med en stadig usikkerhed over mængder frem mod det nye år.

Udsigten for mælkeprisen for de næste måneder er negativ.

Få nyhederne først!Nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og vær på forkant med dagens landbrug.

 

Læs maskinbladet på

Læs maskinbladet på desktop

Desktop

Læs maskinbladet på tablet og smartphone

Tablet & smartphone

Læs maskinbladet på nyhedsbrev

Nyhedsbrev

Læs maskinbladet på print og iPaper

Print og iPaper

reklame