Anne Sophie og Stig Gamborg er et driftigt godsejerpar, og Møllerup Gods har derfor rigtig mange forretningsmæssige aktiviteter i gang på godset.

Her er flere virksomheder samlet under samme tag og alle med godsejerparret i ejerkredsen. Seneste skud på stammen er Spektrum Cannabis, der som bekendt har fået tilladelse til at dyrke medicinsk cannabis. I og med at der naturligvis også drives traditionel godsdrift med landbrug, afgrøder, hestepension og jagtaktiviteter, har Anne Sophie og Stig Gamborg besluttet sig for at ansætte en driftsleder til Møllerup Gods og annoncerer fra 1. februar efter den rette person. Driftslederen vil få ansvaret for land- og skovbrug, afgrøder, maskinpark og de omkringliggende arealer i samarbejde med den ansatte landmand og de øvrige af godsets folk, og overtager dermed en del opgaver fra Anne Sophie Gamborg, som selv bl.a. er uddannet driftsleder.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- I takt med at vi har udvidet med flere og flere forskellige forretningsområder, og jeg har mere og mere travlt med de nye forretningsområder, er det vigtig fortsat at have fokus på rettidigheden i planteavlen. Det er Møllerup der koordinerer kontraktavlen af hampen og kontakten med avlere og udvikling i viden om dyrkningen af hampen er en opgave i stigende omfang, som en driftsleder får travlt med. De høje kvalitetskrav, vi har til Møllerups hamp, starter med stor fokus på kvalitet lige fra valg af sorter over dyrkningen i marken til de færdigoprensede frø. Det bliver godt at samle ansvaret for dyrkningen af hampen under driftslederen, siger Anne Sophie Gamborg.

Da Møllerup Gods udlejer den gamle Hubertus Kro og desuden afvikler mange større kulturelle arrangementer og gerne vil øge denne aktivitet, vil driftslederen også have en del vedligeholdelsesmæssige opgaver samt det naturlige ansvar for forsyninger og arealer i forbindelse med afvikling af arrangementer. Anne Sophie Gamborg forklarer:

- På Møllerup deltager vi aktivt i kulturlivet, bl.a. ved at huse Verdensballetten med 1700 gæster. Det bliver driftslederen, der kommer til at få det store ansvar -både med forberedelse og for afviklingen af dagen, i forhold til at der er vand og strøm nok, at parken viser sig fra sin bedste side og at vi har parkering nok. Der skal også koordineres med en masse frivillige. Hubertus Kroen er jo en fin gammel bygning fra 1710 og med mange udlejninger kommer der også lidt viceværtsopgaver. Man risikerer at skulle hjælpe med mange sjove ting - alt fra et smadret vindue til en bil der ikke vil starte. Så stillingen kræver en vis fleksibilitet