Websitet anvender cookies og lokal lagring bl.a. for at huske dine indstillinger og til statistik.
Ved at bruge sitet accepterer du dette.   Læs mere

OK

Stroco Agro forbedrer resultatet

Af Søren Eibye Svenstrup - 14. mar. 2019 KL. 15:32

Med vækst både i omsætning og bundlinje kom Stroco Agro godt ud af seneste regnskabsår

Stroco Agro ved Voldby mellem Aarhus og Viborg kunne fremvise et flot resultatet for regnskabet i 2018, som blev afsluttet til årsskiftet. Selskabet har realiseret en vækst i nettoomsætning på 8,8 procent, hvilket anses som tilfredsstillende i et svært marked påvirket af tørke.

Årets bruttofortjeneste udgør 21,6 mio. kr. mod 20,8 mio. kr. sidste år. Det ordinære resultat efter skat udgør 2,0 mio. kr. mod 0,7 mio. kr. sidste år.

Bruttofortjeneste og resultat er påvirket af ledelsens beslutning om at etablere et brugtcenter og tilpasse priserne på brugt udstyr. I forbindelse med tilpasningen og nyt setup, er brugte maskiner på lager ved udgangen af 2018 nedskrevet betydeligt.

Ved udgangen af 2018 er der implementeret nyt IT system, som kan understøtte selskabets vækst og øge rentabilitet fremadrettet.

Direktør Tom Myrdal er også godt tilfreds med regnskabet.

-Vi er godt tilfredse, selvom de sidste tre måneder var ved at tage pusten fra os. Men alligevel væksttede vi i omsætning og bundlinje, siger han. Han tilføjer, at forretningen er blevet mere fokuseret, og det spiller ind i regnskabet.

-Vi er tro mod vores strategi, og vi har holdt fokus på det danske marked. Vi er så at sige gået tilbage til kerneområderne og fået mere struktur i forretningen. Det var vigtigt at komme godt i gang med den nye ejerkreds, og vi har et godt produktprogram, som giver god tro på fremtiden, siger Tom Myrdal.

Få nyhederne først!Nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og vær på forkant med dagens landbrug.

 

Læs maskinbladet på

Læs maskinbladet på desktop

Desktop

Læs maskinbladet på tablet og smartphone

Tablet & smartphone

Læs maskinbladet på nyhedsbrev

Nyhedsbrev

Læs maskinbladet på print og iPaper

Print og iPaper

reklame