Med 2.264 besøgende på Nutrifairs andendag, nåede det samlede besøgstal over de to dage op på i alt 5.046 imod 4.302 i 2017. Det er en fremgang på 17 procent, og det var derfor en tilfreds udstillingsledelse, som kunne gøre status, da Nutrifair lukkede torsdag aften.

Projektleder Jørgen Kronborg, MesseC, lagde ikke skjul på, at han var glad for det flotte besøgstal og han vurderer, at der er flere vigtige forklaringer på fremgangen.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- Det hænger dels sammen med konjunkturerne, som er bedre end tidligere. Men det har også noget at sige, at det nu var syvende gang, Nutrifair fandt sted. Messen er blevet veletableret med et fagligt snit, som både udstillere og besøgende sætter pris på. Messen er ikke bred, men den har et enormt fagligt niveau. Nutrifair henvender sig til beslutningstagere, og det er tydeligt, at messen har betydning både som netværk og som forretning, siger Jørgen Kronborg.

Han har bevæget sig meget rundt blandt udstillerne i de to messedage, og han oplevede flere gange, at at det var svært at komme til at tale med udstillerne, fordi de havde travlt med at tale med kunder.

- Det er sådanne oplevelser, der er det bedste for vores team her i MesseC, siger Jørgen Kronborg.

Han glæder sig også over, at messen er ved at få et internationalt snit.

Han hørte både norsk, svensk og engelsk på gangene. Og der var udstillere fra både Australien og Finland.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Han har endnu ikke konkrete tal for antallet af udenlandske besøgende, men det vil han kigge nærmere på, når han skal til at analysere besøgstallet, og hvis det er et tal af betydende størrelse, vil det blive noteret, fortæller han.

Han lægger ikke skjul på, at det på messens førstedag var en udfordring at få publikum ind i Hal D, som i år var lagt til udstillingsarealet. Men en aktiv indsats på andendagen med kaffebilletter og god skiltning satte fint gang i trafikstrømmen også i Hal D. Og han satser på, at Nutrifair også til næste år får brug for at inddrage den ekstra plads.