Websitet anvender cookies og lokal lagring bl.a. for at huske dine indstillinger og til statistik.
Ved at bruge sitet accepterer du dette.   Læs mere

OK

Skiftedag i Danish Agro

Af Rasmus Dalsgaard - 28. sep. 2017 KL. 14:42

  • ww265023_1
  • ww265023_2
  • ww265023_3

Afskeds- og velkomstreception markerede, at Danish Agro skifter koncernchef.

Christian Junker sagde torsdag eftermiddag officielt farvel til forretningsforbindelser og samarbejdspartnere efter 30 år som koncernchef i Danish Agro. Det skete ved en stor reception i København, som samtidig markerede, at vicekoncernchef Henning Haahr fra på mandag overtager jobbet som koncernchef.

Talerrækken var lang og blev indledt af bestyrelsesformand Jørgen Mikkelsen samt de to hovedpersoner.

Jørgen Mikkelsen takkede Junker for 30 års samarbejde og fremhævede, at den enorme udvikling, Danish Agro har gennemlevet med Junker, altid er sket på landmændenes præmisser, og at strukturudviklingen hele tiden har handlet om byde ind med konkurrencekraft og værditilvækst i primærlandbruget.

Jørgen Mikkelsen Fortalte, at der nu er ved at blive skrevet en bog om Danish Agro, som Christisn Junker sksl bidrage til.

- Meget fortjener at blive skrevet ned og husket, sagde Jørgen Mikkelsen.

Formanden rundede af med en velkomst til Christian Junkers afløser som CEO, Henning Haahr.

- Vi er overbeviste om, at du har det, der skal til. Du er en eminent talmand. Men ikke en grå en af slagsen. Du har stor træfsikkerhed og har stærke strategiske evner, sagde Jørgen Mikkelsen.

Han forudser samtidig, at Henning Haahr også vil blive en markant leder for Danish Agro-koncernen.

- Men det bliver på din facon. En ny æra starter på mandag, og vi har som dig mod på mere, sagde formanden.

Få nyhederne først!Nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og vær på forkant med dagens landbrug.

 

Læs maskinbladet på

Læs maskinbladet på desktop

Desktop

Læs maskinbladet på tablet og smartphone

Tablet & smartphone

Læs maskinbladet på nyhedsbrev

Nyhedsbrev

Læs maskinbladet på print og iPaper

Print og iPaper

reklame