Websitet anvender cookies og lokal lagring bl.a. for at huske dine indstillinger og til statistik.
Ved at bruge sitet accepterer du dette.   Læs mere

OK

Rauch er ikke en del af Kuhn

Af Helge Plougmann Nielsen - 12. maj. 2018 KL. 10:00

Til trods for at redskaberne fra Kuhn og Rauch leveres i nøjagtig samme farve, så er Rauch ikke en del af Kuhn men er en familieejet virksomhed, der har eksisteret i næsten 100 år.

Baden-Baden Tyskland - Da Maskinbladet besøgte Rauch-fabrikken i Baden-Baden tæt på grænsen til Frankrig, blev det venligt men bestemt forklaret, at Rauch hverken er helt eller delvist ejet af Kuhn.

- Rauch er grundlagt i 1921, og her næsten 100 år efter grundlæggelsen er det stadig familien Rauch der kontrollere virksomheden. Flere af familiens medlemmer er med i ledelsen af virksomheden, og i 2016 trådte Martin Rauch, som den første af fjerde generation Rauch, ind i virksomheden som administrerende dirktør, forklarer Elke Pankow, der er eksport direktør hos Rauch.

Samarbejder med Kuhn

Men at der er en vis samarbejde med Kuhn ses tydeligt under fabriksrundvisningen hos Rauch. På en af samlelinjerne produceres der eksempelvis tanke og doseringsudstyr til de store Kuhn Espro såmaskiner, og ved siden af samles der også fronttanke til Kuhn.

- Vi har samarbejdet med Kuhn i over 30 år, og i visse lande er det også Kuhn der står for distributionen af Rauch. Vi producerer også redskaber i samme nuance, og det er sikkert forklaringen på, at vi af og til omtales som den del af Kuhn, siger Elke Pankow.

Ud over den ens lakering har Kuhn og Rauch også det til fælles, at de i ejerkredsen har Bucher Industries AG, der er eneejer af Kuhn og som ejer en mindre aktiepost i Rauch Landmaschinenfabrik GmbH.

Få nyhederne først!Nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og vær på forkant med dagens landbrug.

 

Læs maskinbladet på

Læs maskinbladet på desktop

Desktop

Læs maskinbladet på tablet og smartphone

Tablet & smartphone

Læs maskinbladet på nyhedsbrev

Nyhedsbrev

Læs maskinbladet på print og iPaper

Print og iPaper

reklame