I efterhånden mange år, har tyske ZF leveret en seks trins gearkasse med fire powershiftgear i hver gruppe til Deutz-Fahr. Gruppegearene blev skiftet med en gearstang, mens powershiftgearene blev skiftede med trykknapper. Nu er der kommet en ny elektro-hydraulisk styring til håndtering af de fire powershift-gear, så skiftene sker ganske automatisk ud fra en række indstillinger man foretager sig som chauffør. Desuden er gearstangen også væk fra kabinen - gruppegearene skiftes med joystick.

PowerGear kigger nærmere på den nye transmission i 6-serien fra Deutz-Fahr, som strækker sig fra 120 hestekræfter på fire cylindre til 210 hestekræfter på seks cylindre.

Få adgang til hele artiklen

Prøv første måned for kun 1 kr. og få ubegrænset adgang til alt indhold på Maskinbladet.dk*
Få adgang nu
Allerede abonnent?
* Efter første måned fortsætter abonnementet automatisk til normalpris - 179 kr. pr. md inkl. moms.
Opsig når du vil til udgangen af indeværende abonnementsperiode.
Tilbuddet gælder kun, hvis du ikke tidligere har abonneret på Maskinbladet.dk.