Det går godt for Deere & Company, som er selskabet bag John Deere-brandet. Faktisk steg de globale indtægter med 32 procent i tredje kvartal i 2018 og hele 29 procent i årets første ni måneder til 9,286 millarder US Dollar.

- John Deere har i tredje kvartal haft godt resultat af gode markedsforhold og stærk efterspørgsel efter vores omfattende produktlinje, fortæller Samuel R. Allen, CEO og formand for Deere & Company.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- Salget af landbrugsmaskiner er steget kraftigt i Nordamerika og Europa, og entreprenør-delen fortsætter med at vokse. Her kan vi mærke den betydelige indflydelse fra vores tyske Wirtgen-koncernen, fortæller Samuel R. Allen, som påpeger at skov- og entreprenør divisionen hos John Deere er steget med 100 procent i kvartalet og 83 procent i de seneste ni måneder, hvor Wirtgen-koncernen står for 77 procent af væksten.

Landbrugsmarkedet vokser

Deere & Company fortæller, at man forventer et stigende salg af landbrugsmaskiner på 15 procent globalt set, men hvor landbrugsmaskiner i specielt USA og Canada vil stige med 10 procent i 2018 på grund af efterspørgsel på specielt store landbrugsmaskiner.

På trods af tørkeproblemer i specielt Europa, så forventer John Deere, at salget af landbrugsmaskiner alligevel vil stige med fem procent i Europa.